Grundbog i Salg

Grundbog i Salg

Grundbog i Salg

Denne bog handler om grundlæggende salg. Den er beregnet for handelsassistentelever med specialet salg og skrevet med udgangspunkt i de emner og temaer, eleverne skal igennem i løbet af deres uddannelse.

Handelsassistentelever kommer fra meget forskelligartede virksomheder - fra helt små med få ansatte til store med over 500 medarbejdere. I de små virksomheder har eleven mange generelle, salgsorienterede opgaver, i de større ses ofte en form for specialisering i et område eller en kundetype.

373,75 kr

Tilføj til kurv

Mere info

Antal sider: 336
Forfatter: René Daugaard Thiel og Jesper Krogh Schlosser
ISBN: 978-87-92093-77-6
Udgave: 3. udgave, 1. oplag
Udgivelsesår: 2017

Bogen er opdelt i fire hoveddele, der drejer sig om emnet salg, og her gennemgås de grundlæggende discipliner, begreber, værktøjer og modeller, der er generelle for handelsvirksomheder.

Del 1: Salgets forudsætninger. Første del beskriver, hvad en handelsvirksomhed er, og hvordan man orienterer sig i sin branche og i sine omgivelser blandt leverandører, kunder og konkurrenter.

Del 2: Salgets forberedelse. Anden del bliver mere konkret og går i dybden med de handlingsparametre, virksomheden har for at afsætte sine produkter. Der er lagt vægt på emnerne markedsføring, trade marketing og sales promotion.

Del 3: Salgets gennemførelse. Her finder man en grundig gennemgang af emnet personligt salg.Kundekontakten – hvad enten det er et møde eller en telefonsamtale – er omdrejningspunktet, og der gennemgås modeller for denne og gives mere handlingsorienteret råd og vejledning. Endelig er der et selvstændigt kapitel om e-handel.

Del 4: Salgets opfølgning. Der redegøres for opfølgningen efter mødet eller samtalen med kunden. Her er der fokuseret på kunden, virksomhedens sortiment, markedsføring samt sælgeren og salgsstyrken. Fjerde del indeholder desuden analyseværkstøjer og et afsnit om prognose og budgettering.

Til bogen er der udviklet en gennemgående case om firmaet Q-System.